Zamysleme se bratři a sestry nad Kristovým výrokem z Matouše 19:12, protože je důležité všemu správně porozumět. Bude to zároveň rozbor o tom, co to znamená, že byla každému odeslána soudní obžaloba, která odhaluje stav srdce člověka, protože aby mohl být člověk spravedlivě posouzen, musí vynést na světlo, co má ve svém srdci.
Připomeňme si nejprve Kristův výrok, který budeme zkoumat:
„Jsou totiž eunuchové, kteří se tak narodili z lůna své matky, a jsou eunuchové, kteří byli učiněni eunuchy lidmi, a jsou eunuchové, kteří se sami učinili eunuchy kvůli nebeskému království. Kdo tomu může učinit místo, ať tomu učiní místo.“ .
Abychom všemu porozuměli jako duchovní lidé a ne lidé těla, musíme pochopit kontext vzhledem k dané kapitole, ale také kontext vzhledem k myšlenkám celého Písma. Na počátku byla tato situace:
„A přišli k němu farizeové s úmyslem pokoušet ho a řekli: Je zákonné, aby se muž rozvedl se svou manželkou z jakéhokoli důvodu? (Pán Jehošua) Odpověděl a řekl: Nečetli jste, že ten, kdo je stvořil, učinil je od počátku mužského a ženského rodu a řekl: Proto muž opustí svého otce a svou matku a přidrží se své manželky, a ti dva budou jedno tělo? Takže již nejsou dva, ale jedno tělo. Co tedy Bůh jhem spojil, ať žádný člověk neodděluje.“ .
Svou odpovědí Pán Jehošua poukázal na původní záměr, pro který byli muž a žena stvořeni. Jasně tedy vysvětlil citací Písma, co měl člověk naplnit, ale jak víme, Adam s Evou na toto předsevzetí nedosáhli. Proč? Protože Eva se nešla poradit s Adamem ohledně výroků hada, ale jednala nezávisle. Tím, že Adam pak od Evy přijal, co si ze stromu dobrého a špatného natrhala, sice jednal jako jedno tělo, ale následoval ženu, ne nařízení Otce, tak i on jednal nezávisle, zde na Otci, a tak se narušil Boží plán ohledně dokonalé jednoty těla.
Že to myslel Pán Jehošua takto, odhaluje to, co čteme dále:
„Řekli mu: Proč tedy Mojžíš předpisoval dát jí potvrzení o propuštění a rozvést se s ní? Řekl jim: S ohledem na tvrdost vašeho srdce vám Mojžíš učinil ústupek, abyste se mohli rozvádět se svými manželkami, ale od počátku to tak nebylo.“ .
S kým vedl Pán Jehošua tuto diskuzi? S duchovními lidmi, nebo lidmi těla? Může tělo pochopit ducha? Ne, nemůže. Jejich otcem byl Ďábel, ne Stvořitel nebe a země JeHoVaH (Jehova) Bůh. Proto dodává:
„Říkám vám, že každý, kdo se rozvádí se svou manželkou, vyjma z důvodu smilstva, a žení se s jinou, cizoloží.“ .
Co je smilstvo a co je cizoložství? Proč to Pán Jehošua rozlišuje? Smilstvo je v tělesném ohledu milostný vztah s osobou, která ví o tom, že se dopouští v tomto vztahu nevázaného chování, jež odporuje Boží vůli.
Cizoložství se dopouští muž, který se zbaví manželky jen proto, že se mu nepodvoluje způsobem, který on uznává za správný a bere si do lože jinou ženu, protože hledá jen a jen vlastní zájem a ne zájmy ženy.
Žena se dopouští cizoložství tehdy, kdy záměrně vyvolá u muže důvod k rozvodu, protože k muži nemá úctu a bere si do svého lože jiného muže, aby byly uspokojeny její tělesné touhy v naději, že toho nového muže bude ctít, bude moci si jej vážit. Proč takto? Žena nedokáže dlouhodobě žít ve vztahu s mužem, kterého si neváží.
Vše ostatní, co se týká manželů a narušuje to jejich právo, které vzniká spojením do jednoho těla je smilstvo. Není to jen dokonaný pohlavní styk. může to být například flirtování, kterého se dopouští ženatý muž, vdaná žena. Proto byla Pavlem dána rada ohledně manželského lože:
„Manželství ať je pro všechny počestné a manželské lože ať je neposkvrněné, neboť Bůh bude soudit smilníky a cizoložníky.“ .
Co si uvědomili jeho učedníci?:
„Učedníci mu řekli: Jestliže je muž v takové situaci vůči své manželce, není radno se ženit.“ .
Uvědomili si, že musí skutečně milovat svou ženu jako své vlastní tělo. Kdy je to těžká situace pro muže? Když si uvědomuje, že k činění Boží vůle ohledně manželství vzhledem k nebeskému Království vzniká potřeba být s manželkou duchovně sjednoceni. Proto Pán Jehošua odpovídá:
„Řekl jim: Ne všichni lidé učiní místo tomu slovu, ale jen ti, kteří mají ten dar. Jsou totiž eunuchové, kteří se tak narodili z lůna své matky, a jsou eunuchové, kteří byli učiněni eunuchy lidmi, a jsou eunuchové, kteří se sami učinili eunuchy kvůli nebeskému království. Kdo tomu může učinit místo, ať tomu učiní místo.“ .
O jakém daru je řeč? O daru ducha, jež souvisí s Novou písní. Ten dává POROZUMĚNÍ. Je psáno:
„A viděl jsem, a pohleďme, Beránek stál na hoře Sionu a s ním sto čtyřicet čtyři tisíce těch, kteří mají na svém čele napsáno jeho jméno a jméno jeho Otce. A slyšel jsem zvuk z nebe jako zvuk mnoha vod a jako zvuk silného hromu; a zvuk, který jsem slyšel, byl jako zvuk pěvců, kteří se doprovázejí na harfu a hrají na své harfy. A zpívají jakoby novou píseň před trůnem a před čtyřmi živými tvory a staršími; a nikdo nebyl schopen naučit se tu píseň, jen těch stočtyřiačtyřicet tisíc, kteří byli koupeni ze země. To jsou ti, kteří se neposkvrnili se ženami; jsou vskutku panenští. To jsou ti, kteří neustále následují Beránka, ať jde kamkoli. Ti byli koupeni zprostřed lidstva jako první ovoce Bohu a Beránkovi a v jejich ústech nebyla nalezena žádná faleš; jsou bez vady.“ .
Je přirozený eunuch panenský? Je. Je eunuch zbavený mužství člověkem panenský? Je. A co manželský pár spojený jhem ducha do jednoho těla, který dal na první místo zájmy nebeského Království a který v duchovním ohledu není znečištěn duchovními ženami (prostitutkami) velkého Babylonu, je panenský?
Co způsobilo tělesné pochopení celé situace ohledně eunušství? Narození tisíců nemanželských děti těch náboženských domů, jejich duchovních, kde se pro takzvanou službu vyžaduje celibát. Kolik zla to způsobilo? Kolik mrtvých dětí to přineslo? Vše jen proto, že se výroky berou důsledně tělesně.
Proč to slouží k odhalení srdce člověka? Již rok je nám odhalováno, že máme jít cestou Boží vůle a mít plnou důvěru v Otce, že zajistí, aby se nevěřící partner proměnil, nebo že těm bez manželského partnera, nebeský Otec přivede potřebnou polovičku.
O čem to vše je? Dát Boží vůli na první místo a nepochybovat, že se tak stane. Co říká Jakub?:
„Opravdu prosíte, a přece nedostáváte, protože prosíte za nesprávným účelem, abyste to mohli vynaložit na své žádostivosti po smyslné rozkoši.“ .
„Jestliže tedy někomu z vás chybí moudrost, ať stále prosí Boha, neboť všem dává štědře a bez kárání; a bude mu dána. Ať však stále prosí ve víře a vůbec nepochybuje, neboť ten, kdo pochybuje, je jako mořská vlna hnaná a rozfoukaná větrem. Ať ten člověk vskutku nepředpokládá, že něco od Jehovy obdrží; je to nerozhodný muž, nestálý na všech svých cestách.“ .
Moudrý muž by se začal ptát, proč to dosud nemá, kde dělá chybu. Možná by mu dal nebeský Otec odpověď skrze ty, kdo toto mají. .
Nebeské království se týká těch, kdo již ve věrnosti umřeli. Ti po Beránkově svatbě zůstávají v nebi. Ti skutečně nepotřebují se vdát a ženit se. Proč, protože nebe nebylo stvořeno pro tento účel.
Kdežto my, kteří jsme dospěli do Pánovy přítomnosti a patří i nám nebeské Království, my máme být proměněni společně a také po Beránkově svatbě sestupujeme zpátky na zem. To si budeme brát ty, kteří jsou stále pod dědičným hříchem, abychom svědčili o Otcově záměru ohledně spojení do jednoho těla? Nebo je rozumnější, aby už smrt nad námi nepanovala ohledně našich životů?
„A viděl jsem trůny a byli tam ti, kteří se na ně posadili, a byla jim dána moc, aby soudili. Ano, viděl jsem duše těch, kteří byli popraveni sekerou za svědectví, jež vydávali o Jehošuovi, a za to, že mluvili o Bohu, a ty, kteří neuctívali ani divoké zvíře ani jeho obraz a nepřijali označení na čelo ani na ruku. A ožili a kralovali s Kristem tisíc let. To je první vzkříšení. Šťastný a svatý je každý, kdo má podíl na prvním vzkříšení; nad těmi druhá smrt nemá autoritu, ale budou kněží Boží a Kristovi a budou s ním kralovat těch tisíc let.“ .
Nebo si někdo představuje, že bude žít 1000 let v Kristově království na zemi a nebude mít potřebu, aby byl vedle něj někdo, jako jeho dokonalý protějšek? Proč si tedy andělé brali ženy, když sestoupili na zem v lidském těle? Být spojem jhem Otcova ducha do jednoho těla přináší obrovský pocit štěstí. Co nám nebeský Otec oznamuje bratři a sestry?
„Z maličkého se stane tisíc (144 000) a z malého (družiček) mocný národ. Já, Jehova, to urychlím ve svůj čas.“ .
Bude pro nás 40 dní dostatečně velké urychlení? Jakou víru projevujeme? Když to někdo má a já zatím ne, je to špatné porozumění? Tak si hledám v Písmu omluvu, nebo se ptám nebeského Otce, zda mi ukáže na to, v čem sám ještě klopýtám a potřebuji se změnit?
Dnes už nemáme být kojenci, ale duchovně zralí lidé, kteří o vše, s čím si neví rady prosí Otce JeHoVaH (Jehovu), aby nám s tím vším pomohl v Jehošuově jménu. Každý jsme jiný, každý procházíme jinými zkušenostmi. Není právě tato rozdílnost naší největší výhodou? Nemůžeme si právě díky ní vzájemně pomoci?
„Matouš 19:12 Někteří nežijí v manželství, protože jsou k tomu od narození nezpůsobilí; jiní nežijí v manželství, protože je nezpůsobilými učinili lidé; a někteří nežijí v manželství, protože se ho zřekli pro království nebeské. Kdo to může pochopit, pochop.“ .
Děkuji bratrovi za komentář, který jsem zde odcitoval, mohl jsem se nad vším více zamyslet. Když jsem jej četl, okamžitě mi nebeský Otec položil otázku:
„Proč jsem v Mojžíšově zákonu stanovil, že mi nesmí být obětováno zvíře s poškozenými varlaty?“ .
„Ale to, které má varlata zmáčknutá nebo rozdrcená nebo odtržená nebo odříznutá, Jehovovi nebudete předkládat, a ve své zemi byste je neměli dávat.“ .
„Žádný muž, který je vykastrován rozdrcením varlat nebo odříznutím svého mužského údu, nesmí vejít do Jehovova sboru.“ .
Sám od sebe bych si nedovolil něco předložit, protože mluvit o Božích plánech, které jsou pochopeny z lidské moudrosti by mne vedlo do gehenny.
Pokud se máme líbit nebeskému Otci, musíme naslouchat Jeho hlasu. Chceme-li být v Pravdě, tak musíme přijmout, že naše lidské názory jsou nižší, než myšlenky Otce, JeHoVaH (Jehovy) Boha.
Za poslední rok nám nebeský Otec s Šárkou ukázal za plného vědomí svůj záměr ohledně Božího království a Nebeského království, jak jej dosáhnout, kdy žasneme nad tou dokonalostí. Tak si přejeme, aby to měli všichni. Nejenom, že o tom píšeme, my to žijeme a žijí to i bratři a sestry kolem nás.
Být součástí Beránkovy svatby je ta největší odměna, proto je potřeba zapírat sami sebe, abychom na tu odměnu dosáhli. Často je to o tom, že musíme věci podrobit důkladnému zkoumání a dívat se na ně očima Otce a ne očima člověka. S těmi, s kterými jsme v kontaktu často slyšíme:
„Víš, někdy si musím ty myšlenky pročíst několikrát, protože jim nerozumím. Někdy jim nerozumím i delší dobu, než přijde porozumění, tak je na nějaký čas nechám stranou, ale když je pochopím, mám obrovskou radost, protože chápu z jakého jsou zdroje.“ .
Šárka po přečtení výše uvedených myšlenek byla Otcovým duchem vedena k této úvaze:
„…pro člověka se nenašla pomocnice jako jeho doplněk„ .
Co je vlastně doplněk? Když na tuto otázku se zaměřím čistě technicky, pak doplněk rozšíří původní možnosti a schopnosti. Když slovo doplněk z pohledu české gramatiky prozkoumám, pak doplněk je rozvíjející větný člen. Mohu tedy říct, že doplněk původní rozvíjí, „dává“ nové možnosti, schopnosti.
Jak v Písmu praví se, nic nového pod sluncem, co nastalo, to nastane.
Na počátku byla Eva s Adamem, měli jedním tělem být, nestalo se tak. Jak nejlépe prokázat, že dokonalý je plán Otce Jehovah, než tak, že na konci budou lidské páry v dokonalé jednotě, páry co podařilo se jim jedním tělem být, páry, které jsou zcela s Otcem Jehovah duchovně sladěni?
Proč tak moc Satan/svět snaží se muže a ženy rozdělit? Proč nám „předepisuje“ nekonečno pohlaví? Proč na jednotu mezi mužem a ženou útočí? Oč Satanovi jde? Pochopil snad, že v jednotě muže a ženy je jeho záhuba?
Šárka
Svatý, svatý, svatý, JeHoVaH (Jehovo) vojsk. Náš nebeský Otče a Bože. Prosíme v Jehošuově jménu: ´Otevři nám duchovní oči, posilni naši víru a naplň nás Svým duchem, duchem moudrosti a porozumění. Jsme jenom prach na miskách Tvých vah Otče. Jsme stále pod tlakem Tvého největšího odpůrce, Satana Ďábla. Nedovolte mu prosíme, aby nás nedokonalé lidi pohltil svým podvodem, svými léčkami jako řvoucí lev. Dovol nám Otče rozeznat jeho myšlenky od Tvých myšlenek. Kéž se tak prosíme stane, aby byla posvěcena před zraky lidí Vaše svatá jména.´ Amen a amen
V Agape a s Agape Vaše sestra a Váš bratr, Pánův otrok, Šárka a Igi (Šági)