Obrázek vyšel v časopisu Dikobraz 07.11.1984 přesně před 40-ti lety v čtyřicátém roce od prvního vydání a odhaluje co se nyní stalo. Velmi pozorně si jej prohlédněme. A vzpomeňme si co se stalo v roce 1917 07.11.
Odpověď na úvodní otázku z nadpisu článku se nachází přímo v prvních třech verších první kapitoly této knihy, která je předložena ve znameních, tedy není sepsána tak, že vše co v ní nacházíme ihned na počátku Času KONCE po rozlomení pečetí, je pochopeno ve všech detailech. Je to přesně naopak, jak si vysvětlíme dále, skrze myšlenky, nad kterými se máme nyní zamyslet:
„Zjevení od Jehošuy Krista, které mu dal Bůh, aby ukázal svým otrokům věci, jež se záhy stanou. A vyslal (Jehovah Bůh) svého anděla (doslova NOSITELE ZPRÁVY = MLUVČÍHO = MICHAELA = JEHOŠUU KRISTA) a skrze něho je ve znameních předložil svému otroku (Božímu a Kristovu) Janovi, který vydával svědectví o slovu, jež dal Bůh, a o svědectví, jež dal Jehošua Kristus, ano o všem, co viděl. Šťastný je ten, kdo nahlas čte, a ti, kteří slyší slova tohoto proroctví a kteří zachovávají to, co je v něm napsáno; vždyť ustanovený čas je blízko.“ .
Co nás bude nyní zajímat? Co je myšleno slovem ZNAMENÍ, proč USTANOVENÝ ČAS a proč jsem doplnil myšlenky těchto veršů o závorky, abych v nich vysvětlil jak jsou verše myšleny. Jako nedokonalý člověk si plně uvědomuji, bratři a sestry, co pro mne znamená tento výrok:
„Vydávám svědectví každému, kdo slyší slova proroctví tohoto svitku: Jestliže někdo k tomu přidá, Bůh mu přidá ran, o nichž je napsáno v tomto svitku; a jestliže někdo něco odejme ze slov svitku tohoto proroctví, Bůh odejme jeho podíl ze stromů života a ze svatého města, věci, o nichž je napsáno v tomto svitku.“ .
Výklad knihy Zjevení je pod kletbou. Proto jsme-li otroky, nemůžeme svá porozumění zakládat na lidských myšlenkách a je naší odpovědností, zvláště pak bratrů, aby vše zkoumali prostřednictvím modlitby.
Co znamená PŘIDAT? Je to úmyslné zavedení osobním výkladem na scestí druhých, aby dotyčný předkladatel vytvořil skupinu jeho následovníků a měl z nich prospěch. Ukazujeme tedy jen směr, jak se na slova svitku dívat. NEVYTVÁŘÍME ŽÁDNOU NOVOU SEKTU A ANI NOVÉ NÁBOŽENSKÉ HNUTÍ, které by říkaly:
„Musíš všemu, co předkládáme věřit!„
Výklad a porozumění musí potvrdit samotný nebeský Otec, skrze Jeho ducha. Pokud se to nestane, není toto možné brát vážně, jako základ hutného duchovního pokrmu pro upevnění naší víry v tomto ČASE KONCE.
Začněme tou nejkontroverznější otázkou:
„Proč Pána Jehošuu označujeme za anděla, který byl vyslán samotným Svrchovaným Panem JeHoVaH (Jehovou) k apoštolu Janovi s těmito ZNAMENÍMI?„
Máme k tomu několik důkazů. Tím je kontext, který se na počátku i na samotném konci odvolává na toto zplnomocnění. V první kapitole je Pán Jehošua představen stejným popisem, který nacházíme v knize Daniel v desáté kapitole. Tam je identifikován jako syn člověka. Jak jsme už vysvětlili v knize Daniel – Tajemství ukončena. Pečetě rozlomeny , která se nachází v sekci Danielova proroctví na tomto webu. Vše je rozebráno ve 27. kapitole zde.
Neznamená to však, že se při předkládání těchto znamení nevyskytuje ještě jiný průvodce. Je to přesně naopak. Zda je to anděl Gabriel, jako to bylo u Daniele a u Marie například, nevíme. Je to však schéma, které je použito už v sepisování Danielových proroctví, je tedy zřejmé, že bylo toto schéma použito i u této knihy. To potvrzuje i svitek, který má sedm pečetí, a my víme, že se v něm jedná o knihu Daniel a knihu Zjevení.
Můžeme říci jediné, že jsme vedeni duchem k tomu, abychom se opět zaměřili na konkrétní kapitoly, jejich verše, protože to, co bylo zatím odhaleno, je jen první úroveň POROZUMĚNÍ pro tuto knihu. Samotné myšlenky jsou pro nás nové a nebylo nám dovoleno se zatím na celou knihu podívat tímto duchovním zrakem.
Co tedy oznamuje závěr knihy?:
„Ten, kdo o tom vydává svědectví, říká: Ano; přijdu rychle. Amen! Přijď, Pane Jehošuo (odpovídá apoštol Jan). Kéž je nezasloužená laskavost Pána Jehošuy Krista se svatými (otroky).“ .
Jak jasně čteme, Pán Jehošua je ten, kdo toto celé Janovi oznamuje a je tedy i oním NOSITELEM ZPRÁVY. Je tam i jiný průvodce, jak je nám vysvětleno zde:
„Na to jsem padl k jeho nohám, abych ho uctíval. Ale říká mi: Pozor! Nedělej to! Jsem jen spoluotrok tvůj a tvých bratrů, kteří mají dílo [vydávání] svědectví o Jehošuovi. Uctívej Boha, neboť vydávání svědectví o Jehošuovi je to, co inspiruje k prorokování.“ .
„A tak jsem to já, Jan, slyšel a viděl. A když jsem vyslechl a uviděl, padl jsem, abych uctíval před nohama anděla, který mi to ukazoval. Říká mi však: Pozor! Nedělej to! Jsem jen spoluotrok tvůj a tvých bratrů, kteří jsou proroci, a těch, kteří zachovávají slova tohoto svitku. Uctívej Boha.“ .
„Já, Jehošua, jsem poslal svého anděla, aby vám o tom vydal svědectví pro sbory. Jsem kořen a potomstvo Davidovo a jasná jitřní hvězda.“ .
Kdo je v Písmu jako jediný takový spoluotrok představen jménem? Je jím Gabriel. Význam jeho jména je SILNÝ BOŽÍ MUŽ, proto v Danielovi říká:
„Povím ti však věci zaznamenané ve spisu pravdy, a nikdo se mnou silně nedrží v těchto věcech kromě Michaela (Pána Jehošuy), vašeho knížete.“ .
Vztah mezi Jehošuou a Gabrielem je podobný jako byl vztah mezi Davidem a Jonatanem jak to čteme v 1. Samuelově knize:
„A stalo se, že sotva k Saulovi domluvil, Jonatanova duše, ta se spoutala s Davidovou duší a Jonatan si ho zamiloval jako svou vlastní duši.“ .
Proč sepisuji tato slova ne v první osobě, ale v množném čísle? Protože jak jsme odhalili v předchozích článcích, došlo na změnu, kdy sepsané myšlenky mají být potvrzeny ústy minimálně dvou svědků. Proto žádný článek, který se bude zabývat knihou Zjevení, nebude zveřejněn, pokud tyto myšlenky neschválí vybraný muž, náš bratr.
Protože má určité vyvýšené postavení vzhledem k tomuto světu, nebude zatím odhaleno jeho jméno. Budeme je nazývat SLÁVA MÍRU, po mém fyzickém otci Miroslavovi, Mirek. Do tvorby článků bude přispívat myšlenkami, ke kterým jej nebeský Otec JeHoVaH (Jehova) Bůh povede.
Nebudeme zřejmě oddělovat kurzívou jeho slova, protože to nejsou naše myšlenky, ale jak plně důvěřujeme, jsou to myšlenky vedené samotným Otcovým duchem. My je jako i Jan pouze zprostředkováváme. Proto je potřebné, bratři, abyste vše zkoumali na modlitbách. Pokud bude v myšlenkách skutečný DUCH a skutečné POROZUMĚNÍ, sláva nepatří člověku, který něco předložil, ale Otci a Kristu.
Vždyť jsme jen prach na miskách Božích vah. Proto se díváme na snahy určitých lidí, kteří o výjimečné postavení usilují vlastní silou, jako na něco nepatřičného, protože to odporuje POROZUMĚNÍ PÍSMU. Žádný prorok a žádný z apoštolů nikdy nepanoval, ale byl jakoby naším otrokem, tedy někým, kdo skutečně slouží našim potřebám. Ať během svého života, tak skrze dílo, které po jeho smrti zůstalo.
Nyní zaměřme svou pozornost k tomu, proč je nám řečeno, ŽE JE TO PRO USTANOVENÝ ČAS.
Tato myšlenka nás vede k tomu, že vše se začne naplňovat v USTANOVENÉM ČASE. Porozumění tedy musíme hledat skrze tento Čas a nejenom skrze ČAS KONCE. V něm se naplňují konkrétní události, o kterých budeme dále rozjímat, jak nás duch vede.
USTANOVENÝ ČAS nás opět vede k Danieli, ke kapitole 11. a do veršů 29-39. Proto porozumění ke 13. kapitole knihy Zjevení vychází právě z té doby. Proto je potřeba pochopit, že muselo dojít k poslednímu stěhování koruny krále Jihu a krále Severu. Pochopit správně co nastalo díky Velké válce, která byla rozdělena na dvě části. Že závěr USTANOVENÉHO ČASU plynule přechází do ČASU KONCE.
Proč je vše předloženo ve ZNAMENÍCH?
Pokud budeme zkoumat řecký text, slovo znamení se v něm neobjevuje. Překladatelé tam toto slovo přidali pro lepší srozumitelnost textu. ZNAMENÍ je nezpochybnitelná událost, která se nedá zaměnit s jinou událostí v dějinách lidstva. Proto vše, co se nám snaží kniha Zjevení odhalit, protože význam slova ZJEVENÍ = ODHALENÍ, je to, že POROZUMĚNÍ přichází skrze viditelné věci na politickém, náboženském a obchodním „nebi“ světa.
Proto musíme důsledně zjišťovat, co daný symbol znamená, abychom jej mohli přiřadit k té či oné mocnosti, státu jako symbolickému rohu. Vše musí vycházet z logiky Písma, z kontextu k jiným proroctvím.
Například tu máme opět Daniele, který vysvětluje, že v určitý čas vidí na světové scéně čtyři divoká zvířata, jak vystupují z moře lidstva. Pokud si všímáme dějin, pak zjistíme, že všechna čtyři divoká zvířata jsou státní útvary, které své hranice vytváří ve stejnou dobu, okolo roku 600 př.n.l. .
Neznamená to, že například Řecké státy tu nebyly už dříve, ale jejich poloha, kterou lze v celých dějinách pozorovat vychází z konkrétního místopisu, který se ukotvil právě v tom jednom stejném čase. Babylon je dnešní Irák. Medo-Persie je dnešní Irán. Řecko a Makedonie v tom čase nebyly spolu, stejně jako dnes.
Řím tvořil dnešní Itálii. Vše je nám předloženo právě tímto srozumitelným způsobem. Když tedy dojde na naplnění onoho konkrétního ZNAMENÍ, bude viditelné všem, kdo jej vidět chtějí. V tom není Zjevení nijak zapečetěno oproti jiným proroctvím. Nevyplňuje se toto ZNAMENÍ dvakrát, ale jenom jednou.
Zveme Vás bratři, čtenáři, kteří hledáte skutečnou PRAVDU, abychom se společně podívali na to, co je nám právě duchem odhalováno. Že vše lze právě nyní vidět skutečnýma očima, krom několika málo věcí. Právě proto nám toto POROZUMĚNÍ pomůže vidět skutečnou budoucnost a v ní skutečnou záchranu lidstva skrze Pána Jehošuu Krista a skrze PŮSOBENÍ SAMOTNÉHO STVOŘITELE NEBE A ZEMĚ, PÁNA JEHOVAH (JEHOVY), NAŠEHO BOHA A OTCE. Amen a amen.
Vaši bratři. Mirek a Igi